Pintura (El guant blanc)

Autor
Joan Miró
Títol

Pintura (El guant blanc)

Data
1925
Tècnica
Oli damunt tela
Mides
113 x 89,5 cm
Signatura

[i.d.] Miró.

Línia de crèdit
Fundació Joan Miró, Barcelona. Adquisició, 1988
Procedència
Adquisició
Número de registre
FJM 11293
Inscripcions

1925

Dors:

Joan Miró / 1925

Bibliografia
  • Joan Miró, Desmond Morris, Cyril Hamersma. Londres: London Gallery, 2-28 febrer 1950; n. 3, 1 f. pleg.
  • Dupin, Jacques. Miró. París: Flammarion, 1961; il. n. 134, p. 495; cat. n. 134, p. 495
  • Joan Miró. Londres: Tate Gallery, 27 agost-11 octubre 1964 ; Zuric: Kunsthaus Zürich, 31 octubre-6 desembre 1964; cat. n. 55, p. 25
  • Gimferrer, Pere. Miró: Colpir sense nafrar. Barcelona: Polígrafa, 1978 (Edició en castellà: Miró y su mundo. Barcelona: Polígrafa, 1978); il. n. 52, p. 54 (col.)
  • Malet, Rosa Maria. Joan Miró. Barcelona: Polígrafa, 1983; p. 12; p. 54, il. n. 36, p. 55 (col.); p. 127
  • Joan Miró. Zuric: Kunsthaus Zürich, 21 novembre 1986-1 febrer 1987 ; Düsseldorf: Städtische Kunsthalle Düsseldorf, 14 febrer-20 abril 1987; p. 194, il. n. 34, p. 195 (col.)
  • Impactes: Joan Miró 1929-1941. Barcelona: Fundació Joan Miró, 24 novembre 1988-15 gener 1989; p. 8-9
  • Malet, Rosa Maria. La Fundació Joan Miró i les seves col·leccions. Barcelona: Polígrafa, 1990; il. p. 25 (col.)
  • Gimferrer, Pere. Les arrels de Miró. Barcelona: Polígrafa, 1993; il. n. 220, p. 341
  • Joan Miró: 1983-1993. Barcelona: Fundació Joan Miró, 20 abril-30 agost 1993; p. 67, 68-69, 71, 73, 180; p. 216, il. n. 70, p. 217 (col.)
  • Escudero, Carme. "The Miró Collections of the Fundació Joan Miró in Barcelona". Barcelona: Catalonia (juliol 1993), núm. 34 (Núm. especial dedicat a Joan Miró); p. 15
  • Joan Miró: Equilibri a l'espai: Obres procedents de la col·lecció Kazumasa Katsuta. Barcelona: Fundació Joan Miró, 18 setembre-2 novembre 1997; fig. n. 4, p. 15
  • Dupin, Jacques ; Lelong-Mainaud, Ariane. Joan Miró: Catalogue raisonné. Paintings: Vol. I 1908-1930. París: Daniel Lelong; Palma: Successió Miró, 1999; il. n. 186, p. 149 (col.); p. 244
  • Malet, Rosa Maria. Fundació Joan Miró: Guia. Barcelona: Fundació Joan Miró; Carroggio; Ginebra: Skira, 1999; p. 45; il. p. 49 (col.)
  • Miró: Mein Atelier ist mein Garten. Ludwigshafen: Wilhelm-Hack-Museum, octubre 2000-gener 2001; fig. n. 8, p. 23; p. 23, 24
  • Joan Miró 1917-1934: La Naissance du monde. Agnès de la Beaumelle. París: Centre Georges Pompidou, 3 març-28 juny 2004; p. 70-71
  • Minguet Batllori, Joan M. Joan Miró. Madrid: Fundación MAPFRE. Instituto de Cultura, 2008; il. p. 45 (col.)
  • Pou, Anna ; Romaguera, Mariona. Miró. Barcelona: Ciro, 2008. (Grans genis de l'Art a Catalunya); p. 62, il. p. 63 (col.), 139
  • Clavero, Jordi. Fundació Joan Miró: Guia de la Fundació. Barcelona: Fundació Joan Miró; Polígrafa, 2010; p. 42, il. p. 43 (col.)
  • Rom, Martí. Joan Miró i Mont-roig: Pal de ballarí (1911-1929). Tarragona: Arola, 2012; p. 206
Exposicions
  • Joan Miró, Desmond Morris, Cyril Hamersma. Londres: London Gallery, 2-28 febrer 1950
  • Joan Miró. Londres: Tate Gallery, 27 agost-11 octubre 1964 ; Zuric: Kunsthaus Zürich, 31 octubre-6 desembre 1964
  • Joan Miró. Zuric: Kunsthaus Zürich, 21 novembre 1986-1 febrer 1987 ; Düsseldorf: Städtische Kunsthalle Düsseldorf, 14 febrer-20 abril 1987
  • Impactes: Joan Miró 1929-1941. Barcelona: Fundació Joan Miró, 24 novembre 1988-15 gener 1989
  • Joan Miró: 1983-1993. Barcelona: Fundació Joan Miró, 20 abril-30 agost 1993
  • Joan Miró: Equilibri a l'espai: Obres procedents de la col·lecció Kazumasa Katsuta. Barcelona: Fundació Joan Miró, 18 setembre-2 novembre 1997
  • Miró: Mein Atelier ist mein Garten. Ludwigshafen: Wilhelm-Hack-Museum, octubre 2000-gener 2001
  • Joan Miró 1917-1934: La Naissance du monde. Agnès de la Beaumelle. París: Centre Georges Pompidou, 3 març-28 juny 2004
Comentari de l'obra

Les formes lliures, indefinides, d'algunes de les obres d'aquesta època contrasten amb altres que presenten una figuració més esquemàtica. És el cas d'El guant blanc, en què la selecció precisa dels elements que l'integren, així com l'ajustada col·locació d'aquests en un fons indeterminat, els situen en un nivell general, en el qual representen idees més que no pas coses concretes.