Art de foc, art de badoc

26/11/2015 - 10/01/2016
  • Lloc
    Restaurant de la Fundació

La Fundació Joan Miró presenta la Nadala 2015, Art de foc, art de badoc, una instal·lació que juga amb les connotacions domèstiques del Nadal.

Rafel G. Bianchi i Regina Giménez exploren el paper de la llar de foc en les tradicions hivernals amb una intervenció ubicada al restaurant de la Fundació, que recrea una llar de foc domèstica en temps de festes sobre la qual penja una làmina de l’obra de Joan Miró La masia, (1921-1922), intervinguda pels artistes i convertida en un paisatge nevat. Bianchi i Giménez se serveixen de l’humor i la ironia per a despullar els mecanismes de construcció i funcionament dels relats socials a partir de l’anàlisi d’algunes tradicions nadalenques.

La Nadala de la Fundació Joan Miró és una proposta que vincula artistes locals amb les festes de final d’any. Al voltant d’aquestes dates, la Fundació acull una instal·lació creada específicament per un artista, que fa la seva interpretació d’algun dels temes propis del cicle festiu hivernal. Des de 2007, la Fundació ha acollit les propostes de Perejaume, Ignasi Aballí, Tere Recarens, Antoni Llena, Fernando Prats, Jaume Pitarch, Eulàlia Valldosera i Fina Miralles.

Art de foc, art de badoc