a
Espai 13
Fundació Joan Miró
Fundació Joan Miró
Amb el suport de:

Arxiu de l'autor

UNA IMATGE

Escrit el 14/10/13 per Oriol Vilanova

01y

02y

Mies van der Rohe va triar l’emplaçament del pavelló. El va ubicar entre el Palau d’Alfons XIII i el Poble Espanyol. El canvi d’ubicació, i l’elecció d’aquest nou terreny va constituïr un dels actes creadors més importants. El pavelló volia funcionar com una porta abstracte al Poble. Durant les dècades del 20 i del 30 els arquitectes moderns i el seu públic estaven molt atents als problemes que s’originaven entre la contigüitat d’edificis moderns i tradicionals, relacions no sempre evidents. Guido Harbers va escriure l’any 1929 en reació a una de les fotografies del Pavelló: “Aquesta il.lustració mostra de forma molt instructiva un edifici modern enfront d’un teló de fons històric”. Per Mies van der Rohe, només existeix una imatge interessant del pavelló, publicada en tots els manuals, i és la que evidencien aquestes dues escenografies com a símbols de tradició i modernitat.

De realitat idíl.lica a realitat bèl.lica

Escrit el 13/10/13 per Oriol Vilanova

santpere_espoir_0

Durant la Guerra Civil el Poble Espanyol es va convertir en camp d’internament de presoners i en plató cinematogràfic. André Malraux i Max Aub hi van rodar la pel.lícula de propaganda Sierra de Teruel (L’Espoir). Van treure partit del recinte per filmar diverses escenes ambientades a pobles d’Espanya. Deia Malraux durant el rodatge: “transformar l’Apocalipsis en exèrcit o reventar”.

http://www.youtube.com/watch?v=Ov9SqsyI4Z8

GUIDE DU FOLKLORE PERMANENT

Escrit el 11/10/13 per Oriol Vilanova

guide du folklore permanent

DETESTO EL FOLKLORE OFICIAL Y ORGANIZADO

Escrit el 06/09/13 per Oriol Vilanova