L'Espai 13 de la Fundació Joan Miró acollirà l'exposició Lògica papallona, d’Inari Sandell.

Espai 13

Detall de l'exposició Lògica papallona, d’Inari Sandell.

Lògica papallona, d’Inari Sandell, és la segona exposició del cicle Ens acompanyarem quan es faci fosc.

A la seva proposta per a l’Espai 13, l’artista explora alguns dels discursos i les estratègies del sistema disciplinari psiquiàtric que han definit el relat sobre la neurodiversitat i, especialment, sobre l’espectre autista.

Lògica papallona pren com a punt de partida els mètodes de supervivència d’aquests insectes. Una de les maneres que tenen d’escapar-se dels depredadors és amb el seu vol imprevisible i caòtic. Sandell ens convida a traslladar aquests patrons de conducta a l’àmbit social.

Les imatges i els objectes que es mostren a Lògica papallona presenten nexes i paradoxes amb diversos elements i materials utilitzats en teràpies regulatòries per a l’autisme. Sandell hi combina fragilitat (vidre, teles, transparències) i duresa (arestes, punxes, metalls).

Ens acompanyarem quan es faci fosc és el cicle d’exposicions de l’Espai 13 que la Fundació Joan Miró presenta per a la temporada 2024 amb la col·laboració de la Fundació Banc Sabadell. Comissariat per Irina Mutt, el cicle parteix d’un desig de situar la interdependència, d’explicar-la i compartir-la, a partir de quatre exposicions individuals en què cada artista aportarà una mirada particular sobre la seva manera de ser al món, de gestionar i pactar els espais.