Dossier de premsa

Imatges

Per accedir a les imatges de la col·lecció i de les exposicions temporals, subjectes a determinades condicions d’ús, heu d’accedir com a professionals.

• Exposició temporal
    28/10/2017 - 21/01/2018
    Pedro Azara

La Fundació Joan Miró presenta Sumer i el paradigma modern, una exposició que investiga l’atracció i la influència que les arts de la Baixa Mesopotàmia van exercir en alguns dels artistes més destacats del segle xx.

La mostra, patrocinada per la Fundación BBVA i comissariada per Pedro Azara, pren com a punt de partida les importants troballes arqueològiques extretes dels jaciments de l’actual sud de l’Iraq durant el període d’entreguerres. Amb una quinzena d’aquests rellevants objectes antics procedents de les principals col·leccions europees públiques i privades, i més d’un centenar de documents, entre fotografies, llibres, catàlegs i revistes, l’exposició reconstrueix l’apassionant procés a través del qual aquestes restes arqueològiques passen de ser percebudes com a artefactes etnogràfics a ser apreciades com a obres d’art.

Sumer i el paradigma modern connecta aquest conjunt de peces amb més de seixanta obres modernes i contemporànies, entre pintures, escultures, gravats i vídeos, d’artistes com Willem de Kooning, Alberto Giacometti, Joan Miró, Willi Baumeister, Henry Moore, Barbara Hepworth o Le Corbusier, entre d’altres. El visitant experimentarà el fort impacte que aquests descobriments van tenir en alguns dels artistes fonamentals del segle passat i podrà resseguir l’empremta que van deixar en el desenvolupament del llenguatge artístic des de la modernitat fins als nostres dies.