Espai 13

• Cicle
    19/09/2019 - 06/09/2020
    Marc Navarro

La Fundació Joan Miró presenta Gira tot gira, el cicle de l’Espai 13 per a la temporada 2019-2020

El comissari del cicle, Marc Navarro, i la responsable d’exposicions de la Fundació, Martina Millà, han presentat el programa d’exposicions de l’Espai 13 per a la temporada 2019-2020, que compta amb la col·laboració de la Fundació Banc Sabadell.

El projecte examina i posa en pràctica la noció d’estranyament, tot proposant una relectura del nostre entorn immediat i de la forma com ens hi relacionem. El cicle experimenta amb els llenguatges i vol estimular una mirada crítica que permeti dubtar dels codis que condicionen la nostra percepció.

La resposta a determinats estímuls, però també la circulació d’idees o la comprensió física i cultural de la realitat, tenen lloc sovint a partir d’automatismes de difícil detecció. Gira tot gira s’acosta a formes de comunicació que es resisteixen a aquests automatismes, juguen amb els significats i desplacen esdeveniments del seu context habitual. El cicle convida a posar en suspens els sentits i transitar per una zona d’incertesa on els artistes estableixen un diàleg, més enllà de les convencions, amb l’espai que acull les seves propostes.

Gira tot gira consta de quatre projectes expositius a càrrec de Laia Estruch, Beatriz Olabarrieta, Julia Spínola i Lorea Alfaro-Jon Otamendi, i un projecte educatiu a càrrec de Victor Ruiz Colomer.