Blog Fundació Joan Miró Fundació Joan Miró

Coetanis és el nom d’un projecte fotogràfic coordinat per l’artista Serafín Álvarez i vinculat a la mostra Lee Miller i el surrealisme a la Gran Bretanya. El títol destaca la coincidència temporal dels participants, que comparteixen també una afinitat creativa: uns, alumnes de fotografia de l’EASD Serra i Abella, de l’Hospitalet de Llobregat, són els autors de les imatges; altres, artistes visuals que han cursat el màster de Producció i Recerca Artística a la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona, en són els subjectes retratats. Les fotografies es van exposar a la Fundació Joan Miró entre el 8 i el 20 de gener del 2019. Reproduïm, a continuació, les fotografies, en el mateix ordre en què van ser presentades. Els comentaris al peu són dels autors.

Exposició Coetanis

Coetanis


Meritxell Villalba / Sarah González
Jan Monclús
En Jan ens deixava fer. Encara que semblava tímid, se’ns va acudir asseure’l en un tamboret girat de cap per amunt. En tenim proves. Va ser divertit encaixar-lo allà.


Jenifer Góngora / Matías Rojas / Raúl Serrano
Svetlana Limnios
La Svetlana mira de través d’una finestra.  Guaita diferents indrets atiant el món des del seu niu. Parts del seu rostre i i del seu cos són negres, possibles Svetlanes encara per imaginar. A les entranyes del seu taller s’endevinen prestatges. La fotografia no busca representar el món amb els ulls de l’artista, és el món qui l’observa. Se’ns mostra el que ella vol projectar, però en el viatge de dins cap enfora hem pogut captar algun bri d’innocència.


Zaira Gallego / Malena Bravo de Soto
Alberto Gil Cásedas
Alberto Gil Cásedas utilitza el blanc com a matís a gairebé totes les seves obres. Allò que millor el representa és el temps, ja que totes les seves obres reflecteixen en el títol el temps que va tardar a crear-les. També la màquina d’escriure, que utilitza per a la idea principal de les seves obres.


Blanca Ruiz / Judit Zapater
Alejandro Palacín
Vam quedar amb l’Alejandro al Halfhouse, però no sabíem on era. Vam arribar al lloc, i vam dubtar de si en realitat era allà (el local estava comunicat amb un mecànic). Vam esperar durant una mitja hora fins que aparegués. Quan vam decidir entrar, ell ja era a dins. Vam fer un making of del treball al taller i en van sortir dos fails: un a l’entrada de l’edifici, en trucar a l’intèrfon (va obrir la porta abans que truquéssim), i l’altre amb l’ascensor, que no funcionava (s’accionava amb una clau). Vam haver de pujar per les escales i fer la fosa en negre allà.


Maria López / María Marín
Pía Sommer
Quan vam anar a casa de la Pía, ens va sorprendre la tranquil·litat i la dolçor que transmet. Quan vam acabar la sessió, ens va convidar a un vermut i ens va regalar uns llibres seus i també un altre, de fotografia. Va ser una experiència molt bonica.



Laia Crespo / Ainhoa Benítez
Mariya Alipieva
Durant la sessió fotogràfica, vam intentar que l’artista interactués amb les seves obres, i al final ens vam decidir per aquesta. A les seves peces, acostuma a jugar amb superposicions d’objectes. La fotografia que vam seleccionar evoca el seu treball.


Núria Capdevila / Sara Flores
Enric Farrés Duran
El globus guarda relació amb una exposició que l’artista va fer a Madrid, i se’l va endur a casa. Forma part del seu record de la inauguració de la mostra.


Olga Alcalde / Paula Castillo
Mercedes Pimiento
Hem volgut plasmar l’art minimalista de Mercedes Pimiento mitjançant el concepte de creació, amb una mà que sorgeix de sota la taula i una sèrie d’objectes disseminats al damunt. Té un toc surrealista que connecta amb la fotografia de Lee Miller.


David López / Martí Juanola
Ariadna Guiteras
Una experiència irrepetible. Un estudi compartit amb altres artistes. Un espai molt interessant.


Meritxell Cortés / Cristian Agulló
Josefina Valenzuela Reymond
L’artista treballa amb components industrials i amb formes. El tub negre que aguanta amb les mans compleix totes dues condicions. A ella se l’entreveu de perfil, al darrere, amb un esclat de flaix al rostre. Volíem destacar la textura i la materialitat del tub, per això vam triar un fons neutre i vam utilitzar la llum de manera que el seu jersei aparegués com una superfície plana.


Sara Díaz / Olga Marín
Mònica Planes
L’obra de Mònica Planes té un fort component metafòric. Redueix espais d’oci, com amfiteatres o pistes de skateboard, a construccions escultòriques que intervé amb peces de fruita.
La fotografia replica aquest mateix procediment. L’artista s’integra en la seva pròpia obra, en la qual destaca un préssec. Com ella diria, «jugar amb fruita no és jugar».


Sara García / Laia Peñarroya
Jessica Moroni
La connexió amb l’artista va ser molt especial. Va col·laborar amb entusiasme en la materialització de la idea que volíem transmetre. Quan vam consultar el seu web, de seguida ens va cridar l’atenció la peça que apareix a la imatge. Teníem clar que aquest seria l’element principal.


Paula Matei / Marina Jiménez
Jenny Owens
Abans de començar amb la sessió, la Jenny ens va convidar a unes copes. A més de passar una bona estona, vam descobrir com n’és, d’amable i educada. Sens dubte tornaríem a repetir aquesta experiència.


Martí Casanovas / Eva Hidalgo
Hannah Berestizhevsky
Vam connectar amb la Hannah des del primer moment, la qual cosa va propiciar un ambient de treball d’una gran llibertat, obert i favorable a l’experimentació. Treballàvem al seu estudi, sempre sobre la base d’un mateix concepte: les capes. Les fotografies finals ofereixen dos retrats complementaris: un, el retrat físic de la Hannah, l’aparença; l’altre, més espiritual i artístic, és resultat d’una projecció sobre un autoretrat dibuixat.


Jenifer Góngora / Matías Rojas / Raúl Serrano
Aïda Andrés Rodrigálvarez
Vam decidir utilitzar una càmera estenopeica digital, una càmera sense lent. La llum hi penetra directament per una obertura. La pèrdua de nitidesa confereix a la forma un caràcter orgànic, tàctil, amb tonalitats difuses. El resultat fotogràfic té una gran sintonia amb els treballs d’Aïda Andrés Rodrigálvarez.


María López / María Marín
Sara Agudo Millán
El dia de la sessió fotogràfica amb Sara Agudo era plujós, la qual cosa ens va obligar a explorar escenaris apropiats per a la captura de la imatge, i ho vam aconseguir.



Meritxell Villalba / Sarah González
Laura Torres Bauzà
La Laura es va mostrar molt col·laborativa, tot i que va canviar d’expressió quan li vam dir que hauria d’arrebossar-se per terra. No obstant això, la vam tractar amb delicadesa i surt molt afavorida a la imatge.


Carlota Fernández / Gisela Foguet
Yosman Botero
En Yosman és un artista colombià que viu a Barcelona. El seu espai de treball és una modesta habitació on el llit també fa de taula. Actualment, treballa en un projecte sobre la mineria. Vam decidir utilitzar la llum que brolla d’una de les seves mines per il·luminar el seu rostre.

Amb la col·laboració de FujFilm i Wonder Photo Shop

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

2 comentaris

  1. Senzillament fantàstic… Un mixturatge màgic
    Gràcies

    • Equip de redacció

      Gràcies, Pep!

Back to top