Blog Fundació Joan Miró Fundació Joan Miró
30_04_2019

Crònica il·lustrada del Tapís de la Fundació

Pedro Strukelj, argentí-mexicà instal·lat a Barcelona, és il·lustrador, arquitecte i gestor cultural. Es defineix com un cronista d’experiències culturals. Aquesta crònica és el seu relat com a testimoni del procés de treball de conservació preventiva del Tapís de la Fundació portat a terme recentment. La seva paleta és un mapa de colors que ens remet a una geografia llunyana, la de les seves arrels llatinoamericanes, que, com Miró, ens connecten amb un món de respecte profund per la tradició artesanal.

Continua llegint Crònica il·lustrada del Tapís de la Fundació
29_03_2019

Pedra, paper i circ

Lina Bo Bardi dibuixa és una exposició que posa en valor el profund sentiment de connexió que l’arquitecta va tenir amb el dibuix. Més que una eina de disseny, per ella el dibuix era un mitjà expressiu primordial alimentat per un fort sentit de la curiositat i el dubte. En l’article següent, Olga Subirós, arquitecta i comissària d’exposicions, ens proposa acostar-nos al treball de Lina Bo Bardi a través del seus records.

Continua llegint Pedra, paper i circ

Coetanis

Coetanis és el nom d’un projecte fotogràfic coordinat per l’artista Serafín Álvarez i vinculat a la mostra Lee Miller i el surrealisme a la Gran Bretanya. El títol destaca la coincidència temporal dels participants, que comparteixen també una afinitat creativa: uns, alumnes de fotografia de l’EASD Serra i Abella, de l’Hospitalet de Llobregat, són els autors de les imatges; altres, artistes visuals que han cursat el màster de Producció i Recerca Artística a la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona, en són els subjectes retratats. Les fotografies es van exposar a la Fundació Joan Miró entre el 8 i el 20 de gener del 2019. Reproduïm, a continuació, les fotografies, en el mateix ordre en què van ser presentades. Els comentaris al peu són dels autors.

Continua llegint Coetanis
17_01_2019

Només sí és sí. Mirades de dones resilients

Fins al 20 de gener i coincidint amb l’exposició Lee Miller i el surrealisme a la Gran Bretanya, el col·lectiu Hèlia Dones presenta l’exposició d’autoretrats Senyes d’identitat. El projecte respon a un llarg procés d’introspecció i aprenentatge, però el resultat és terapèutic i alliberador.

Continua llegint Només sí és sí. Mirades de dones resilients
19_12_2018

Ceci est la couleur de mes rêves

Susana Carnicero és llicenciada en Belles Arts i ha cursat el postgrau d’Estudis Mironians. La seva fascinació pel color com a matèria és el punt de partida d’una descripció personal i subjectiva en què una taca de blau sobre un fons blanc la porta a fer un recorregut pel simbolisme d’aquest color a través de diferents autors.

Continua llegint Ceci est la couleur de mes rêves
29_11_2018

The Future was Female

Fascinada per la seva obra i pel personatge, Leila Méndez —fotògrafa autodidacta establerta a Barcelona— fa un retrat múltiple de les diferents facetes de Lee Miller. Amb quatre clics captura l’essència de l’artista surrealista i d’altres fotògrafes que, com ella, van conèixer la vulnerabilitat i el poder que s’experimenta al davant d’una càmera posant com a model professional.

Continua llegint The Future was Female
10_10_2018

Anonimat

Cada vegada més els museus i centres d’art escolten l’opinió dels visitants. Saber analitzar els comentaris dels usuaris permet conèixer millor els diferents públics i mesurar l’impacte dels continguts oferts pel museu.

Aquesta nova aportació al blog és només una mirada poètica, un contrapunt a la freda radiografia d’unes dades i uns indicadors recollits a les sales de la Fundació durant l’estiu del 2018.

Continua llegint Anonimat
19_09_2018

Cicatrius i reparacions

En aquest article, Dolors Bramon, historiadora i doctora en Filologia Semítica, fa una mirada històrica al conflicte —la mal anomenada convivència— entre les diferents cultures de l’Estat espanyol. L’autora es qüestiona l’honestedat del sentit de multiculturalitat i reclama la necessitat de reparar greuges històrics. Com a l’obra de Kader Attia, per Dolors Bramon les cicatrius són un clam contra l’oblit.

Continua llegint Cicatrius i reparacions
Back to top